Tags

, , , ,

rijstwafels met humus, geitenkaas en alfalfa
Ondanks het feit dat ik vanochtend al om 6 uur wakker was, heb ik pas laat ontbeten. Dat was zo rond de klok van 10 met een green smoothie en een biologische krenten/notenbol. Zo tegen lunchtijd heb ik dan vaak nog niet zoveel trek, maar wil ik wel iets gezonds eten waar ik weer een paar uurtje op vooruit kan. Ziet dit er niet gezond en lekker uit?

Ik ben nogal een brood junkie. En om van die broodverslaving af te komen probeer ik tijdens de lunch vaak salades te eten. Maar eerlijk is eerlijk, elke dag salade komt je neus uit. Althans, bij mij wel. Daarom varieer ik zo nu en dan met crackers, couscous, quinoa en vandaag dus rijstwafels. En dan wel de biologische variant. Past perfect in een low carb diet. Door er wat gezonde vetten aan toe te voegen is de insuline piek dan ook minder hoog. Ik heb mijn rijstwafels besmeerd met een laagje humus (Albert Heijn), daar bovenop een plakje geitenkaas en tenslotte wat alfalfa. Om het geheel nog wat ‘groener’ te maken heb ik de rijstwafels besprenkeld met wat gepelde hennepzaden en wat oranje snoeptomaatjes toegevoegd. Hennepzaden? Ja, die zijn heerlijk! Smaken een beetje naar pijnboompitten en zijn rijk aan eiwitten, omega-vetzuren, aminozuren, anti-oxidanten en mineralen als zink. Verkrijgbaar bij de de betere biologische supermarkt.

Gezonde, lekker en lichte lunchEet smakelijk!