Scrub, zon (veilig) en verzorg

Tags

, , , ,


Ons geduld is behoorlijk op de proef gesteld, maar eindelijk laat het zonnetje zich dan zien deze zomer. En daar krijgen we allemaal energie en vitamine D3 van. Van dat laatste had ik persoonlijk nogal een tekort de afgelopen tijd. Natuurlijk zit vitamine D ook in boter en vette vis, maar vitamine D uit zonlicht is natuurlijk het lekkerste dat er is. :-) Hierbij wat tips om zonder zorgen van dat zonnetje te genieten.

Lees verder

Gezonde chocolade bonbonnetjes

Tags

, , , , ,

Gezonde chocolade bonbonnetjes

Chocolade bonbons en gezond? Ja, echt waar! Deze heerlijke bonbonnetjes zijn geïnspireerd op een recept uit het boek ‘Lisette in Luilekkerland‘. Nee, niet geschreven door mij, maar door Lisette Kreischer. Dit is mijn variant op het originele recept. Wil jij ook je eigen variant maken? Plunder je voorraadkast en wees creatief.

Het leuke aan deze bonbonnetjes is dat ze über gezond zijn. Verantwoord snoepen dus. Ze zijn in no time gemaakt. Ik had vandaag dadels, noten, lijnzaad, (raw) cacaopoeder, gemalen kokos en rozijnen in huis. Aan de slag!

Chocolade bonbons met kokos (ca. 20 stuks)

    • ca. 5 grote (verse) dadels, of ca. 10 kleine uit een zakje
    • handvol rozijnen
    • handvol pecannoten
    • handvol pistachenoten
    • eetlepel lijnzaad (heel of gebroken)
    • 2 eetlepels kokosolie
    • 2 eetlepels (raw) cacaopoeder
    • gemalen kokos

Doe de dadels (zonder pit), rozijnen, noten en lijnzaad in een blender of keukenmachine en mix totdat je een beetje een plakkerig geheel krijgt. Als het mengsel nog niet plakkerig genoeg is, voeg dan nog een extra dadel en wat rozijnen (of nog beter: cranberries) toe. Pak vervolgens een steelpannetje en smelt de 2 eetlepels kokosolie. Zodra de olie is gesmolten haal je de pan van het vuur en voeg je de 2 eetlepels (raw) cacaopoeder toe. Giet dit vervolgens door het mengsel in je keukenmachine en mix kort. Laat het mengsel een kwartier tot een half uurtje afkoelen. Maak nu van het mengsel met je handen kleine bolletjes. Rol ze door de gemalen kokos en bewaar ze in een afgesloten bakje in de koelkast. Opeten mag uiteraard ook! :)

Variatietip: je kunt eindeloos variëren met de noten die je toevoegt. Houd je van cashewnoten, amandelen of walnoten? Mag ook. Alle noten (behalve pinda’s, want dat zijn geen noten) kun je in principe gebruiken. Ik had helaas geen cranberries in huis, maar die zijn natuurlijk perfect om ook toe te voegen.

Enjoy!

Gezonde, lekkere en lichte lunch

Tags

, , , ,

rijstwafels met humus, geitenkaas en alfalfa
Ondanks het feit dat ik vanochtend al om 6 uur wakker was, heb ik pas laat ontbeten. Dat was zo rond de klok van 10 met een green smoothie en een biologische krenten/notenbol. Zo tegen lunchtijd heb ik dan vaak nog niet zoveel trek, maar wil ik wel iets gezonds eten waar ik weer een paar uurtje op vooruit kan. Ziet dit er niet gezond en lekker uit?

Lees verder

De geur van zondag

Tags

, , ,

Philosophy Pure Grace

Zondag! Een dag van rust, warme croissants uit de oven, verse geperste sinaasappelsap, sporten, een bezoekje aan Artis, een terrasje en natuurlijk wasdag. Althans, voor mij. Los van het feit dat wassen niet mijn favoriete bezigheid is, geniet is altijd weer van die heerlijke geur van schone was. En dat is exact waar Philosopy Pure Grace je aan doet denken.

Lees verder

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.